Menapozda Hormon Tedavisi

10 Eylül 2021 Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı - Op. Dr. Nazlı Oral Korkmaz

Menopozun başlangıcında ortaya çıkan bu sorunlar bazı kadınlar için çok hafif olabilirken, bazı kadınlarda yaşam kalitesini etkileyecek kadar şiddetli olabilir. Günümüzde en yaygın tartışmalardan biri, menopozun neden olduğu sorunları hafifletmek için östrojen tedavisinin uygulanmasıdır.

Ayrıntılar
Tekrarlayan Düşük Sebepleri Nelerdir?

10 Eylül 2021 Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı - Op. Dr. Nazlı Oral Korkmaz

Çocuk sahibi olmayı bekleyen çiftlerin karşılaştığı en önemli sorunlardan biri düşük yapma riskidir. Tekrarlama olasılığı, nedenleri ve bir sonraki gebeliğin sağlıklı geçmesinin nasıl sağlanacağı, yanıtlamaya çalıştığımız sorulardır. Tıpta baş döndürücü gelişmelere rağmen konuyla ilgili sınırlı tedavi, sorunun önemini vurgulamak için yeterlidir. Kürtajın hafta sayısı ve aşaması ne olursa olsun, aile üyelerini ve doktorları rahatsız eden rahatsız edici bir durumdur. Bunlar arasında tekrarlayan düşük (tekrarlayan alışılmış düşük) sorunlu olabilir.

Sezeryan Doğum ve Normal Doğum Farkları

10 Eylül 2021 Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı - Op. Dr. Nazlı Oral Korkmaz

Son zamanlarda anne adayları normal doğum yapmayı tercih ediyor. Peki normal doğumu seçmek anne ve çocuk sağlığı için doğru bir seçim mi? Sezaryen doğum bebeğe zararlı mı? Tüm bu soruların cevabı yazımızdadır. Doğum, tarif edilmesi en zor ve eşsiz deneyimlerden biridir ve aynı zamanda anne adaylarının hamileliğinin en heyecan verici kısmıdır. Nasıl doğum yapılır sorusu aklınıza en çok takılan soru olabilir. Doğum yöntemi ve detayları sizi bunaltabilir veya karar verdiğiniz doğum türünden korkabilirsiniz. Burada kendinize hatırlatmanız gereken ilk şey, her doğumda kadın sağlığı ve bebek sağlığının birinci öncelik olduğudur.

Kadınlarda Doğum Sonrası Depresyon

10 Eylül 2021 Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı - Op. Dr. Nazlı Oral Korkmaz

Doğum sonrası depresyonu, yeni doğum yapmış annelerde görülen bir depresyon türüdür. Doğum sonrası depresyonu (PPT) olarak da adlandırılır. Bu, yeni doğum yapmış kadınlarda görülen tüm fiziksel, duygusal ve davranışsal değişikliklerdir. Bebeğin doğumuyla beraber anne stres yaşayabilir ve bunu depresyon zannedebilir. Doğum sonrası depresyonu teşhis ederken, sadece doğum ile gözlenen belirtiler arasındaki ilişkiye değil, aynı zamanda depresyonun ciddiyetine ve belirtilerin süresine de bağlıdır.

Gebelik Öncesi Testler

08 Eylül 2021 Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı - Op. Dr. Nazlı Oral Korkmaz

Kadınların hamile kalabilmeleri ve sağlıklı bir bebek dünyaya getirebilmeleri için düzenli kontrol ve tetkikleri ihmal etmemeleri gerekmektedir. Bu sayede düşük, gebelik sorunları ve erken doğumun önüne geçilebilir, anne ve bebeğin sağlığı korunabilir. Kadın doğum uzmanları ve kadın doğum uzmanları anne adaylarının yaptırmaları gereken testler hakkında bilgi vermiştir.