Myomektomi Nedir?

Myomektomi, diğer bir ifadeyle myom şeklinde de adlandırılır. Myomektomi tedavisinin sonrasında kan kaybı azalır. Rahatsızlığı yaşayan hasta tekrardan hamile kalabilir. Peki, myomektomi nedir?

Myomektomi Nedir?

Myom olarak ifade edilen rahatsızlık, sıklıkla görülen iyi huylu tümör kategorisi içerisindedir. Uterusun yani diğer bir ifade ile rahim bölgesinde bulunan düz kasın tümörleri, rahim bölgesi içerisinde gelişir ve dışarıya doğru büyür. Tek bir tümer olarak başladığı gibi devamında gelişim sağladığı için kümeler halinde ilerler. Sık idrara çıkma, pelvik ağrı, menstrüel kanama gibi nedenleri miyomektomi yani myom tümörü belirtileridir. Rahmin alınması, kadınların %50 sinde görülen bir durumdur. Uterusun yani rahim bölgesindeki kas dokusundan dolayı oluşur. Rahimin içinde karın boşluğuna doğru büyür. Zamanla gelişim gösterir.

Myom Neden Olur?

Bazı kadınlar için myom gelişimi ve artış göstermesi net olarak bilinmez. Bu durum genetiktir. Rahim kasında iyi huylu olarak tümör şeklinde başlar. Sonrasında ilerleme gösterir. En erken görüldüğü yaş, 20'li yaşlardır. Myom yani iyi huylu tümör;

• Fazla kilolu olma
  • Obezite
  • Daha önce doğum yapmamış olma
  • Ya da erken adet görmeye başlayan kişiler de oluşur.

Yavaş yavaş büyüme eğiliminde olduğu için belirtileri görülse bile, rahatsızlık etkisi oluşturmaz. Karında şişlik, kasık ağrısı, adet kanamasında pıhtılı kanama, hamile kalamama, rektuma baskı yapması ile kabızlığa neden olma gibi durumlarda myom iyi huylu tümör oluşumu mevcuttur. Myom rahatsızlığında, myomektomi tedavisi uygulanır.

Myom Tanısı Nasıl Konur?

Myom belirtileri, yaş almaya başladıktan sonra jinekolojik muayene olunması gerekir. Jinekolog, hastayı muayene edip yaş, kilo ve vücut indeksine göre bir tedavi uygulanır. Burada gerekirse rahim içinden biyopsi alınması da mümkün. Ya da tercihen kamera ile rahim içi görüntülenip, iyi huylu tümörün ne kadar gelişip gelişmediği ortaya çıkar.

Myomektomi Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Kadın rahminde normalin dışına çıkılırsa, operasyon ile tedavi edilebilir. Burada tedavi öncesinde yaş myomun gelişimi ya da bunun gibi her türlü etmen kontrol altına alınır. Myomektomi tedavisi, myom hastalığının tedavisi için tercih edilir. Myomun ayrılması, myom yatağının onarımı ve son olarak myomun parçalanarak batın dışına alınması şeklinde üç aşamalı olarak gerçekleşir. Ameliyat yapıldıktan sonraki 5 yıl içerisinde tekrardan myom oluşumu mevcuttur.

• Kilo
  • Alkol
  • Ya da doktor kontrolünün dışında ilaçlar tüketilmezse myom tekrar çıkma riski, %20 ila 25 oranında görülür.

Rahimde bulunan myomların tamamının ameliyatla alınıp, alınmaması hastanın durumuna ve kullanılacak yöntemlere göre değişkenlik gözetir. Kanamaya neden olmayan bir myom olduğu takdirde ya da kötü huylu şüphesi uyandıran bulgular olmadığı sürece ameliyat tercih edilmez.

• Aşırı kanama
  • Ağrı yaratan myomlar
  • Mesaneye baskı gibi durumlarda, myonların tamamının ameliyatla alınması tercih edilir.

Ameliyat esnasında herhangi bir risk oluşmaz.